TRANSFERIUM DE PUNT - 2016
 
  NATUURPLATFORM :
  
  DRIE  SCHETSEN  VAN  EEN  KLEINE PARKEERPLAATS  AAN  DE  WESTZIJDE  VAN  DE  A28

als onderdeel van een KRALENSNOER VAN KLEINE TRANSFERIA op de route naar de stad Groningen
  Op al deze schetsen is de parkeerplaats bij De Punt zelfs sneller en eenvoudiger te bereiken dan in Haren.
De bus zelf hoeft niet naar de parkeerplaats, maar krijgt een halte aan de oostzijde van de A28,
vanwaar hij zonder veel tijdverlies de snelweg weer op kan.
   
VARIANT 1 VARIANT 2 VARIANT 3
Parkeren NW-oksel met Haarlemmermeer Parkeren NW-oksel zonder Haarlemmermeer Parkeren ZW-oksel zonder Haarlemmermeer
kaartje kaartje kaartje
Parkeerplaats voor 200 - 500 auto's aan de NW-zijde.

Voetpad aan noordzijde van de Rijksstraatweg

Bushalte richting Groningen bij Haarlemmermeer-oprit noord


Bushalte richting Assen-Emmen aan westkant parkeerplaats
(halte = rood blokje in schets)
Parkeerplaats voor 200 - 500 auto's aan de NW-zijde.

Voetpad aan noordzijde van de Rijksstraatweg

Bushalte richting Groningen bij aparte rotonde aan noordkant van Rijksstraatweg naast de oprit

Bushalte richting Assen-Emmen aan westkant parkeerplaats
(halte = rood blokje in schets)
Parkeerplaats voor 200 - 500 auto's aan de ZW-zijde.

Voetpad aan zuidzijde van de Rijksstraatweg

Bushalte richting Groningen bij aparte rotonde aan zuidkant van de Rijksstraatweg, naast de oprit

Bushalte richting Assen-Emmen aan westkant parkeerplaats
(halte = rood blokje in schets)
Variant 1: De parkeerplaats ligt buiten op- en afritten, op geringe loopafstand van de bushalte.

RWS: Tegen een parkeer-plaats op deze locatie zal Rijkswater-staat geen bezwaar hebben.



Landschappelijke inpassing: Het wilgenbos moet gekapt en de grond moet opgehoogd worden.


Extra infrastructuur:
Aanleg van twee rotondes en twee halteplaatsen.
Aanleg Haarlemmermeer-oprit.




Dit is de duurste variant
Variant 2: De parkeerplaats ligt buiten op- en afritten, op geringe loopafstand van de bushalte.

RWS: Tegen een parkeer-plaats op deze locatie zal Rijkswater-staat geen bezwaar hebben.



Landschappelijke inpassing: Het wilgenbos moet gekapt en de grond moet opgehoogd worden.


Extra infrastructuur:
Aanleg van drie rotondes en twee halteplaatsen.




Dit is de meest haalbare variant met gemiddelde kosten.

Variant 3: de parkeerplaats ligt tussen de op- en afrit en de A28, met voetpad naar bushalte.

RWS: mogelijk heeft Rijkswater-staat problemen met deze locatie, omdat die liever geen parkeerplaatsen binnen de op- en afritten heeft.

Landschappelijke inpassing:
de parkeerplaats is vanzelf al landschappelijk ingepast door de bossages er omheen.

Extra infrastructuur:
Aanleg van twee rotondes en twee halteplaatsen. Er is een rotonde minder nodig, omdat de bus richting Emmen-Assen direct kan halteren naast de parkeerplaats.

Dit de goedkoopste variant.